Technické SEO - Strukturovaná data

  • Blog

Uživatelé internetu se rádi vydávají na stránky, kde jsou příjemné obrázky, hodnotící hvězdičky, recenze nebo ceny produktů. Aby o takových informacích věděli, je potřeba správně nastavit strukturu dat. Vybírat se dá z asi 600 jednotlivých typů strukturovaných dat. Využít samozřejmě nemusíte všechny, ale je fajn použít ty, které vám přivedou další návštěvníky.
Strukturovaná data pomáhají každému laickému návštěvníkovi vašich stránek jednoduše pochopit, o čem vlastně vaše stránky jsou, co na nich nabízíte a proč je pro něj výhodné se na ně podívat. Stejně pochopitelné by ale měly být i pro vyhledávací roboty. Ti ale uvažují trochu jinak než lidé, a proto je potřeba pro ně metadata upravit. Pro technické SEO je to naprosto klíčový nástroj.

Jak metadata připravit pro internetové roboty? Nejběžněji se používají dva základní typy. Jednak jde o schema.org, což je kolaborativní komunitní projekt vytvářející a udržující schémata pro strukturovaná data. Dalším nástrojem je pak Open Graph. Ten vyplní OP tagy a tím stránku zapojuje do sociálního grafu internetu. Strukturovaná data se také využívají při tvorbě takzvaných rozšířených snippetů. Jde o krátký úryvek ze stránky prezentující se ve výsledcích vyhledávání na internetu. Obsahuje titulek, URL adresu a popisek.

 

Copyright © 2022     

Ochrana osobních údajů