Rozdíl mezi PPC a SEO
PPC i SEO vám pomohou přivést na vaše webové stránky potencionální zákazníky hledající přesně to, co nabízíte. Tyto služby se zaměřují na vyhledávače Seznam a Google a základem je správná volba klíčových slov. PPC a SEO by se měly vzájemně doplňovat. Mají ale některé odlišnosti:
PPC
- jedná se o PPC inzeráty – placeno za klik - na Seznamu (Sklik) a Googlu (AdWords)
- tato služba se dá rychle zapnout, či vypnout
- za inzertní služby se musí platit; variabilní částku si přitom předem volíte podle objemu, který chcete do reklamy investovat
- Sklik cílí na českou a slovenskou verzi Seznamu
- AdWords má celosvětovou působnost
SEO
- jde o cestu tzv. přirozeného nalezení vašich webových stránek ve vyhledávačích
- čím kvalitnější SEO, tím vyšší pozice mají vaše stránky ve vyhledávačích jako Seznam, Google a Bing
- služba samotná po nastavení funguje zdarma
- samotné nastavení je však náročné pro vás i pro toho, kdo vám s ním pomáhá (jedná se zejména o nastavení klíčových slov, zlepšení obsahové i technické stránky vašeho webu nebo získání přirozených zpětných odkazů) a nejedná se o levnou službu
Při vyhledávání rozeznáte PPC od SEO díky psané informaci: reklama, která se zobrazuje u placené reklamy - PPC