Co by měly obsahovat webové stránky

Obecně platí, že pokud nemáte správně nastaveny webové stránky, je jakákoli investice do marketingu ztrátou peněz. Aby to tak nebylo, zvolte audit webu. Ten by měl zajistit, aby vaši potencionální zákazníci našli na webu následující informace:

Hlavní sdělení – návštěvník vašeho webu musí rychle a jasně pochopit, čemu se věnujete a co mu nabízíte. Návštěvník musí vědět, co získává návštěvou vašich stránek. Proto by zde měly být informace, které ho dovedou k akci (například stránky Úvod, O nás a Kontakt vedoucí k vyplnění formuláře, nákupu či kontaktování).

Prodejní psychologie – pamatujte, že návštěvník vašich stránek nehledá jen výkladní skříň s mnoha neosobními produkty, ale odpovědi na své otázky a řešení svých problémů a to v co nejkratší době a co nejsnadnějším způsobem.

Přátelská komunikace – ačkoliv se to tak nezdá, přívětivá komunikace je rozhodujícím faktorem pro získání důvěry vašeho potencionálního klienta. Nepiště sáhodlouhé a neosobní články, ale komunikujte přátelsky, otevřeně a neformálně.

Reference – sdílejte s návštěvníky vašich stránek, kdo vám projevil důvěru. Nespokojujte se jen s vyjmenováním vašich klientů. Požádejte je o vyjádření a to dejte na web. Promítněte na stránky počet lajků na vašem facebookovém profilu, zmiňte se o článcích z médií, kde se o vás píše.

Nepodceňujte „Call to action“ – umísťujte tento prvek do svých tabulek s cenami, k obrázkům nebo k tlačítkům, aby jasně věděli, co mohou okamžitě teď udělat.

Stručný text – copywriting vám pomůže naplnit obsah vašeho webu tak, aby nebyl přeplněný zbytečnostmi, které nikoho nezajímají, ale přehlednými, čitelnými a čistými informacemi, které rychle uspokojí potřeby vašich návštěvníků. Šetřete svým potencionálním klientům čas.

Vyhněte se častým chybám – mezi ty nejfrekventovanější patří zbytečné používání vykřičníků (!!!), opakující se slova nebo slovní vycpávky.

Rychlé načítání vašeho webu – grafika je sice dobrá věc, ale pamatujte na to, že návštěvníci očekávají rychlé načtení stránek. Měřte tedy pravidelně rychlost načítání vašich stránek. 

Méně může být někdy více – aby byla optimalizace webu nastavena správně, pamatujte na to, že důležitější než grafika je funkčnost webu.