Nejčastější otázky kolem bezpečného online nákupu

  • Blog

Nenašli jste v našem Desateru bezpečného nákupu vše, co potřebujete? Připravili jsem pro vás ještě několik nejčastějších otázek extra, díky kterým bude online nákup zase o kousek jednodušší a bezpečnější.

Jak poznám důvěryhodný e‑shop, který mi zboží doručí včas a nepoškozené?

Na co si dát pozor:

  • Má e‑shop nějaké recenze?
  • Jsou recenze aktuální a převládají ty pozitivní?
  • Odpovídá e‑shop na negativní recenze ochotně a proaktivně?
  • Má e‑shop na Heurece nebo na svém webu certifikát kvality, např. Ověřeno zákazníky?
  • Máte možnost platit na dobírku, ne pouze předem?
  • Uvádí e‑shop své kontaktní údaje či obchodní podmínky?
  • Jsou správně přeloženy názvy zboží a texty srozumitelné?
  • Zdá se vám výrazně nízká cena produktu reálná?

Pokud jste si na tyto otázky odpověděli několikrát NE, měli byste zpozornět a raději nakoupit jinde. My vám doporučujeme nakoupit zboží na Heurece prostřednictvím oranžového tlačítka Koupit na Heurece, které vám garantuje bezpečný nákup.

Co když má e‑shop některé recenze negativní?

Nikdo není neomylný a i ty největší e‑shopy občas zaškobrtnou. Je ale důležité, jestli se obchod umí k situaci správně postavit, na recenzi slušně odpovědět a snažit se chybu napravit ke spokojenosti zákazníka. Sledujte, čeho se negativní komentáře týkají, jaká je jejich frekvence a jaké mají řešení. Zde opět doporučujeme vybírat e‑shopy s certifikátem Ověřeno zákazníky.

Jakou mám zvolit dopravu? Která je nejspolehlivější?


Záleží na tom, odkud pocházíte a jaké jsou vaše zkušenosti s přepravci. V menších obcích vám doručí zboží Česká pošta, ve větších městech fungují i jiné přepravní společnosti, jako PPL, DPD, Zásilkovna apod.

Před Vánoci však doporučujeme volit osobní odběr v kamenných prodejnách nebo ve smluvních výdejnách. Využít také můžete doručovací boxy ve vašem okolí, které obsluhuje například Zásilkovna. Obecně opět platí, že u důvěryhodného e‑shopu se nemusíte bát vybrat jakéhokoliv dopravce.

 Je možné u dopravce platit platební kartou?

Záleží na tom, zda prodejce tuto možnost poskytuje a zda u sebe řidič bude mít platební terminál. Vzhledem k aktuální koronavirové situaci doporučujeme při nákupech v ověřených e‑shopech využít možnost platby předem.

Jak mám zaplatit kartou online?

Stačí správně vyplnit následující údaje ze své karty:

  • číslo karty z přední strany,
  • datum expirace karty,
  • třímístný ověřovací kód ze zadní strany,
  • občas chtějí některé weby také jméno z vaší karty.
    Údaje o kartě se nikam neukládají a pokud je e‑shop důvěryhodný, je platba kartou online ta nejlepší volba.

Podívejte se na jednoduchý video návod Jak zaplatit kartou online. Najdete ho také v průběhu nákupu přes Heureka Košík. Stačí jen nakupovat prostřednictvím oranžového tlačítka Koupit na Heurece.

 Co když zboží najdu na Heurece, ale mám špatnou zkušenost s nákupem (poškozené nebo nedoručené zboží, špatná komunikace apod.). Mám nárok na odškodnění?


Heureka je nezávislý rádce a srovnávač cen, který všechny prodejce před registrací kontroluje. Provádíme spoustu testovacích objednávek, abychom případné podvodné a nespolehlivé e‑shopy odhalili, nebo například nově registrované prodejce parfémů neaktivujeme před Vánoci, aby se předešlo podvodům. V některých případech se ale bohužel problémy projeví až na základě zkušeností zákazníků.

Abyste jim mohli předcházet, doporučujeme zboží vždy nakupovat v důvěryhodných e‑shopech. Ty poznáte podle recenzí a také podle certifikátu kvality – Ověřeno zákazníky. Případně doporučujeme nakupovat přes oranžové tlačítko Koupit na Heurece, které vám poskytuje garanci nákupu a v případě jakýchkoliv problémů se na nás můžete obrátit a my vám se vším rádi pomůžeme.

Pokud nakoupíte u nedůvěryhodného e‑shopu a zboží, za které jste zaplatili nedorazí, doporučujeme se obrátit na Policii ČR nebo ČOI.

Přišlo mi z e‑shopu nefunkční zboží. Co mám dělat?

Ve všech podobných případech doporučujeme neprodleně kontaktovat e‑shop, u kterého jste zboží koupili a domluvit se s ním na kompenzaci. Někteří prodejci mohou zaslat opraváře, případně zajistit vyzvednutí pro reklamaci, v jiných případech je potřeba zboží odeslat na reklamaci osobně.

I zde však platí, že s důvěryhodným a spolehlivým e‑shopem bývá komunikace v případě jakýchkoliv nejasností bezproblémová.

Teď před Vánoci můžete navíc využít prodloužené lhůty na vrácení, které e‑shopy často nabízí, nebo nakupte pře oranžové tlačítko Koupit na Heurece a prodlouženou lhůtu pro vrácení zboží na 3 měsíce získáte automaticky. 

Jak postupovat v případě vrácení zboží nebo reklamace? Jaká je zákonná lhůta pro vrácení zboží apod.?


Zde platí několik bodů:

  • zboží zakoupené na internetu můžete bez udání důvodu vrátit do 14 dnů od převzetí
  • dopravu pro vrácení zboží většinou hradí zákazník
  • záruční lhůta u nového zboží je 24 měsíců
  • v případě rozbití zboží se doprava pro reklamaci platí podle výsledku reklamačního řízení
  • prodejci často na svých stránkách udávají formulář pro vrácení nebo reklamaci zboží nebo ho přikládají přímo do balíku s vaším zbožím
    V případě jakýchkoliv dalších dotazů není nic jednoduššího, než zavolat:

přímo do e‑shopu a poradit se s nimi
k nám do Heureky na infolinku 488 570 070

Jsou nějaká rizika při online nákupu z veřejné wifi či počítače?


Pokud s nákupem nespěcháte, doporučujeme ho odložit na ověřené internetové připojení, případně nakupujte v sítích chráněných heslem.

Pokud musíte nakupovat ze sdíleného veřejného počítače, doporučujeme se řídit následujícím:

  • po nákupu se odhlaste ze všech účtů,
  • vymažte data z prohlížeče,
  • smažte soubory cookies,
  • uchovejte si veškerou korespondenci s obchodníkem, potvrzovací e‑maily a objednávky. Vše se může hodit!
    Při klasickém nákupu na internetu není nutné uvádět žádné údaje navíc, např. číslo občanského průkazu nebo rodné číslo. K nákupu bohatě stačí adresa, e‑mail, telefonní číslo a údaje nutné pro online platbu kartou (číslo karty, doba expirace a kód cvv nebo cvc).

Copyright © 2022     

Ochrana osobních údajů