Na webu nezapomínejte na správnou informovanost
Jedno biblické přísloví říká: „Pokud trubka nezazní zřetelně, kdo se připraví k bitvě?“ Potřeba jasně sdělovat informace je naprosto zásadní pro jakoukoli komunikaci, včetně firemní. Komunikujete-li se svými zákazníky, pravděpodobně používáte nějakou zprávu, oznámení, tip, komentář nebo upozornění. Kam a co ale nejúčinněji vyvěsit na webových stránkách? Co říkají zkušenosti? Optimalizace webu mě naučila používat následující tipy.
Banner
Jedná se o častý a oblíbený nástroj k propagaci konkrétní informace nebo služby. Oblibě se těší i mezi zákazníky, protože jím je zaručena svoboda rozhodnout se, zda na banner kliknou, nebo ne.
Informační proužek
Obvykle se objevuje v horní části webové stránky. Jde o samostatnou lištu upozorňující na aktuální informaci.
Tip: Provozujete-li e-shop, může být výhodným místem pro informační proužek stránka s nákupním košíkem. S jeho pomocí upozorníte zákazníky například na dopravu zdarma v případě platby kartou a podobně.
Vyskakovací okno
Samostatnou kategorií pro kvalitní online marketing jsou vyskakovací okna. Bývají označována jako pop-upy. S jejich používáním ale buďte opatrní. Zákazníci obvykle vyskakovací okna nemají v oblibě. Pokud by jich bylo moc nebo působila příliš agresivně, zákazníky by vám to v důsledku nakonec odradilo.
Tip: Než se pro nějaký pop-up rozhodnete, vyzkoušejte ho nanečisto mimo své webové stránky. Zeptejte se zákazníků i zaměstnanců na jejich pocit. Získáte cenný feedback.
Titulní stránka
Další účinný způsob je umístit dané informace přímo na hlavní stránku. Ideálním prostorem se nabízí spodní část. Informace stránku nepřebije, přesto bude zřetelně k dispozici.
Blog
Do velmi oblíbené formy nenásilného sdělování novinek stávajícím i novým klientům řadíme také provoz firemního blogu. Články do něj mohou být nejrůznějšího ražení. Spolupracujete-li s profesionálním copywriterem, bude blog efektivním místem pro účinný copywriting.
Tip: Nepište články jen o vaší firmě nebo produktu. Vyberte téma, které lidi zajímá. Profesionální copywriter vám do textu zabuduje klíčová slova, s jejichž pomocí se vaše stránky budou objevovat ve vyhledávačích na předních pozicích.