Mýty v SEO
Posílení návštěvnosti vašich stránek i optimalizace webu pro vyhledávače s sebou stále přináší mnoho otázek, z toho planoucích obav a z nich se vytvářejících mýtů a polopravd. Mezi těmi, které považuji za největší mýty i já, patří zejména tyto:
SEO stačí udělat jen jednou
SEO se neudělá jen jednou, na začátku. SEO je postupný proces, který startem musíte živit a obnovovat. Je to jako péče o zevnějšek. Nemůžete si jen jednou umýt vlasy, namalovat se a nalakovat si nehty. Pro jednou možná zabodujete, ale za pár dnů si vás už nikdo nevšimne. Stejně i SEO vyžaduje kontinuitu. Například zpětné odkazy musíte stále aktualizovat a oživovat. Stejně tak je potřeba plnit web novými informacemi v podobě nových článků. Navíc vyhledávače stále vylepšují své algoritmy a vy se jim zkrátka musíte pravidelně přizpůsobovat. A v neposlední řadě musíte počítat i s konkurencí, která SEO vylepšuje také. Optimalizace webu tedy potřebuje stálou podporu a aktivitu.
Meta tagy nejsou ani trochu důležité
Ačkoliv se například Google už v roce 2009 postavil proti zneužívání meta tagů, mají stále svou úlohu při optimalizaci webu. Originální a smysluplný titulek nejen navyšují CTR, ale zároveň se zvyšuje vaše místo ve vyhledávačích, pokud mají obsah shodný s tím, co na vašich stránkách skutečně nabízíte.
Hlavním cílem SEO je být první na nejdůležitější klíčová slova
Omyl. Nejde ani tak o první umístění na nějaké slovo ve vyhledávačích, jako spíše o přední umístění v tzv. long tailu, neboli klíčové frázi. Například Google uvádí, že každý pátý vyhledávací dotaz je zcela unikátní a nikdy předtím nebyl takto zadán. Návštěvníky webu víc než vaše pozice zajímá váš obsah. Jde mu totiž ne o nějaké klíčové slovo, ale o jeho problém a ten se zpravidla popisuje více slovy.