Jak podnikat jednoduše
„V jednoduchosti je síla“. Známé rčení vystihuje podstatu, na kterou se v běžném životě i v podnikání často zapomíná. Jednoduchost znamená účelnost. A účelnost znamená efektivitu. Co se dá udělat pro efektivní podnikání? Odpověď se nabízí: musí být jednoduché. Jak se dá podnikat jednoduše? Jak jednoduchý přístup pozitivně ovlivní i váš online marketing? Máme pro vás šest tipů.
1.tip – zúžení zaměření svého byznysu
Nemusíte prodávat ponožky i auta zároveň. Dokonce nemusíte prodávat ani všechny možné druhy ponožek. Můžete prodávat jen ty, co aktuálně nejvíce frčí. Důležité je, aby váš produkt nebo služba zaujaly. Jak na to?
- Vyberte svůj nejprodávanější a nejoblíbenější produkt a na ten se specializujte.
- Zaměřte se na typ zákazníků, kteří u vás nejvíce nakupují – v tom vám dokonale pomůže dobrý online marketing.
- Jak nejlépe dosahujete nejvyšších zisků.
- Jaký marketingový nástroj se nejvíce osvědčil v přivedení nových zákazníků.
2.tip – poznejte, co doopravdy děláte
Pracovní den má obvykle osm hodin. Pro zjednodušení podnikání je nutné poznat, čím vším se během pracovní doby zabýváte. Roztřiďte svůj pracovní den do následujících tří kategorií:
- Obor vaší činnosti neboli vaše skutečná profese – to, co jste vystudovali a do by mělo být předmětem vašeho podnikání.
- Doplňkové činnosti podporující hlavní předmět vašeho podnikání – grafické návrhy pro vaše produkty, návrhy marketingových akcí a podobně.
- Nutné byrokratické zlo – něco, bez čeho se vaše firma neobejde, ale co zkrátka musíte dělat (faktury, daně, zákonné výkazy a další).
Jakmile svůj pracovní den či týden roztřídíte do tří jednotlivých oblastí, popřemýšlejte, zda byste se nadále nemohli věnovat jen tomu hlavnímu – tomu, co vás vlastně nejvíce baví – předmětu vaší práce. Ostatní dva body zkuste delegovat na někoho dalšího z vaší firmy, popřípadě na úplně jiného externího dodavatele služeb.
3.tip – neusilujte o dokonalost
Nezapomeňte, že poloviční řešení není polovičaté řešení. Nebojte se, aby váš produkt nebo služba zrály. Poznávejte za pochodu jejich slabé stránky a postupně je zdokonalujte.
- Pro správné fungování produktu nebo služby není dokonalost nezbytně nutná.
- Nesledujte slepě konkurenci – dělejte věci ve svém tempu a svým stylem, buďte sví.
- Nebojte se přiznat chybu – pamatujte, že co vás nezabije, to vás v důsledku posílí.
4.tip – vnímejte peníze z dlouhodobého nadhledu
Nenechte se rozhodit tím, že zákazník odejde ke konkurenci, když mu přivezete zboží se zpožděním. Jeden neúspěch nerozhoduje o tom, jací jste. Dívejte se dál. Buďte trpěliví.
- Vyzkoušejte někdy smazat všechny maily, které vám došly během dovolené – pamatujte, že to důležité se připomene samo.
- Nedělejte všechno - věnujte se jen tomu, co vašemu podnikání vydělává peníze dlouhodobě.
5.tip – zjednodušte svůj web
Se zúžením zaměření svého byznysu souvisí i zjednodušení prezentace, na kterou vaši zákazníci narazí na internetu. Ať už jde o webové stránky nebo e-shop, nabídněte raději méně, ale s větším zacílením.
- Jednejte podle rady: zjednodušte a nekomplikujte.
- Snažte se o co nejjednodušší orientaci vašich zákazníků na vašem e-shopu – i v tom vám pomůže dobrý online marketing
6.tip – naslouchejte zákazníkům
Každý dobrý podnikatel si váží zpětné vazby od svých zákazníků. Takzvaný feedback je nezbytný pro posun vzhůru.
- Vyhraďte si čas, abyste byli pravidelně v kontaktu se svými klienty.
- Když jste ve spojení s klienty, pečlivě a pozorně naslouchejte tomu, co říkají, dívejte se za slova.
- začněte psát firemní blog, umožněte zákazníkům volně se vyjádřit k tomu, co píšete – a vždy reagujte na jakoukoli jejich zprávu